8/06/2012

095. STOCKHOLM GUIDE // INSTAGRAM #1

I just got back from Stockholm, to which for first time in my life I finally managed to arrive.  Considering my fascination with scandinavian fashion and design, a perspective of this trip seemed to be especially exciting. Because of my ailment which is perfectionism and love for creating any types of plans, a few days before, I surfed through the hole internet searching for some interesting places. Here's what I managed to check and what I can recommend.

What to see? The Old Town (Gamla Stan), Fotografiska, Moderna Museet, SoFo district
Where to eat? I must admit I didn't like spending money on extremely expensive in all Sweden food, so I ate mostly muffins from a corner shop. I can totally reccomend restaurant called Vigarda (delicious 'healthy fast food, big plus for fantastic decor)
Where to shop? I enjoyed the presence of shops unavaiable in Poland: Weekday (+Cheap Monday), Monki, Bik Bok, Quality Outlet (Acne -50%), and the biggest advantage of Sweden which are plenty of boutiques with amazing shoes and some vintage stores.

I broke down my camera, so there won't be any of pictures in better quality, but thanks God we still have instagram...
................................................................
Właśnie wróciłam ze Sztokholmu, do którego udało mi się dotrzeć po raz pierwszy w życiu. Biorąc pod uwagę moją fascynację skandynawską modą i designem, perspektywa tego wyjazdu wydawała mi się wyjątkowo ekscytująca. Ponieważ moją przypadłością jest perfekcjonizm i zamiłowanie do tworzenia wszelkiego rodzaju planów, na kilka dni wcześniej, godzinami przetrzepywałam internet w poszukiwaniu wartych odwiedzenia miejsc. Przedstawiam zatem to co udało mi się sprawdzić i mogę polecić. 
Co zobaczyć? Stare miasto (Gamla Stan), Fotografiska, Moderna Museet, dzielnica SoFo
Gdzie jeść? Muszę przyznać, że nie pasowało mi wydawanie pieniędzy na bardzo drogie w całej szwecji jedzenie, więc zadowalałam się muffinami z kawiarni pod hotelem. Zdecydowanie mogę polecić restaurację Vigarda (pyszny 'zdrowy fast food', oraz wielki plus za fantastyczny wystrój)
Gdzie zakupy? Ja cieszyłam się obecnością sklepów niedostępnych w Polsce: Weekday (+Cheap Monday), Monki, Bik Bok, Quality Outlet (Acne -50%!!!), a jeśli chodzi o największy zakupowy plus Szwecji, to są to ogromne ilości butików z fantastycznymi butami oraz sporo sklepów vintage.

Zepsułam aparat, więc nici z obiecywanych lepszych jakościowo zdjęć, ale dzięki Bogu mamy jeszcze instagram...

















NINA

3 comments:

  1. topię się w zazdrości! trzeba było mi kupić koszulkę just cheap :*

    ReplyDelete
  2. Jimmy Choo Bag appearance with straw style design, the one horn of the bag with bookmarks, give a person to a kind of classic beauty is very attractive. Jimmy Choo Handbag main have black leather and take some warm autumn color aglet. Jimmy Choo Outlet belong to cow leather he feel soft, line is exquisite, shoulder bag with metal part is the finest hardware material, not easy to rust and damage.See Jimmy Choo bookmark you will be able to identify the bag is it really Jimmy Choo Purse.link:www.jimmychoobagssales.com

    ReplyDelete
  3. Everyone wants to have a love Chloe Bag carries on any occasion, such as go to work, go shopping. If you are looking for a special Chloe Handbag that has unique characteristic from others, I suggestionyou
    choose Chloe Marcie .link: www.chloemarciebags.com

    ReplyDelete